1. RETURNAREA PRODUSELOR

Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative:

Inainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.

Deoarece, in cazul vanzarilor la distanta, consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile inainte de incheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din acelasi motiv, consumatorului i se permite sa testeze si sa verifice bunurile pe care le-a cumparat in masura in care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor.

Pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul trebuie sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic real. De exemplu: consumatorul trebuie doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte la diverse ocazii. Produsele electronice si electrocasnice se probeaza numai prin pornirea si oprirea acestora, NU prin folosirea acestora in scopul in care au fost produse. Prin urmare, in timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie sa manuiasca si sa inspecteze bunurile in termenii mentionati.

Sunteti responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezulta din manipulari altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii bunurilor.

Manipularile acceptate pentru determinarea naturii, calitatii si functionarii bunurilor sunt:

- dezambalarea fara distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producatorul indica modul de manipulare ) fara deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;

- inspectarea vizuala, tactila si olfactiva (atunci cand nu se incalca prevederile de mai jos) a produselor;

- in cazul produselor care nu necesita montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilitati decat energia electrica se permite alimentarea numai cu energie electrica si pornirea/oprirea acestora;

- in cazul produselor care necesita montarea de accesorii consumabile (de ex.: filtre, cartuse refill, cartuse de imprimanta, toner etc.) sau racordarea la alte utilitati decat energia electrica (de ex.: apa, gaz metan, aer comprimat etc.) se permite alimentarea numai cu energie electrica si pornirea/oprirea acestora si nu se permite montarea accesoriilor consumabile.

Daca un consumator isi exercita dreptul de retragere dupa ce a utilizat bunurile intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de functionare a bunurilor, consumatorul raspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.

Actiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:

- folosirea aparatelor electronice sau electrocasnice in orice alt mod decat testarea prin pornirea/oprirea aparatului;

- ruperea sigiliilor si a etichetelor;

- ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integranta din produs);

- zgarierea, murdarirea, patarea, impregnarea produselor cu substante externe;

- desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. cartuse de cerneala, toner etc.)

- desigilarea sau instalarea licentelor software;

- desigilarea produselor de ingrijire personala, care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena;

 

Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate in cutia produsului precum si ambalajul original al produsului si accesoriilor, fac parte integranta din produs. Ca urmare atunci cand returnati un produs aveti obligatia de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin infoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat in cutie din carton (fara etichete lipite pe acesta, fara taieturi, rupturi etc.) si impreuna cu toate accesoriile acestuia.

 

In cazul retragerii din contract, consumatorul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii bunurilor care rezulta din manipularea bunurilor, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii bunurilor. In cazul in care bunul returnat prezinta ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, consumatorul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii bunurilor. Inainte de a returna produsul va rugam sa protejati ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie din carton. Nu taiati ambalajul original si nu lipiti etichete sau scotch pe acesta.

Valoarea produselor folosite, cu urme de uzura (pete, zgarieturi, indoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, inlocuire a eventualelor piese deteriorate si aducere la o forma comerciala in vederea vanzarii ca produs Reconditionat / Refurbished. Valorea finala se stabileste in functie de valoarea pieselor ce trebuie inlocuite si a manoperei de reconditionare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a produsului nou si valoarea de revanzare a produsului folosit.

           Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton sifonat si/sau rupt si/sau taiat si/sau gaurit si/sau ud si/sau cu urme de etichete, banda adeziva, pix, marker etc.) se diminueaza cu valoarea aducerii la conformitate.

Valoarea produselor cu ambalajul original lipsa sau incomplet (de exemplu: suporti de siguranta, elemente de protectie din carton sau polistiren etc.) se diminueaza conform valoarii aducerii la conformitate.

Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusa unor taxe readucere a produselor la starea in care au fost livrate.

Diminuarea se aplica intre 10%-90% din valoarea initiala a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicata catre client la receptionarea produselor modificate.

- produsul returnat trebuie sa fie insotit de certificatul de garantie in original, daca acesta este emis de producator/distribuitor, cu exceptia certificatelor de garantie emise in format electronic.

- daca produsele returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate si acestea. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului.

- daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si se doreste returul pentru toate, va rugam sa va asigurati ca doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.

 

Consumatorul nu isi poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator: produse alimentare, produse cosmetice, produse de lenjerie, produse electronice care au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala ( din motive de igiena, acestea se accepta retur NUMAI dupa aducerea la conformitate prin inlocuirea elementelor ce au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala) etc.

Urmatoarele categorii de produse NU se pot returna decat sigilate:

1. Consumabile (filtre, perii si alte accesorii pentru aspiratoare verticale sau aspiratoare tip robot vacuum, filtre pentru purificator de aer, cartuse filtrante, cartuse refil, acumulatori, cartuse imprimanta, accesorii birotica si papetarie etc.);

2. Produsele care au rol de protectie a sanatatii sau de igiena si ingrijire personala: aparate de ras, aparate de ingrijirea tenului si fetei, precum si rezervele pentru acestea etc.;

3. Produse pentru igiena intima si igiena dentara (periute de dinti, capete de inlocuire periute dinti etc.)

4. Daca ati cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse le putem accepta doar daca sunt sigilate.

5. Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.

6. Din motive de igiena nu se accepta pentru retur produse de tip Casti Earbuds, Earphones, Headphones, care au fost desigilate.

Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16

Consumatorul va notifica vanzatorului decizia de returnare a produsului in cel mult 14 zile de la intrarea in posesia fizica a acestuia si va returna efectiv produsul vanzatorului nu mai tarziu de 14 zile de la data notificarii decizei de returnare.Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi de catre consumator inainte de expirarea perioadei de 14 zile.

Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in pachet complet, asa cum a fost primit, nedeteriorat, cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire si/sau interventii neautorizate, etc.

 

Daca valoarea produsului returnat in intervalul prevazut de lege a fost diminuata din vina utilizatorului (in perioada de 14 zile produsul trebuie utilizat doar pentru testarea modului de functionare) sau devine nevandabil, atunci suma restituita consumatorului va fi diminuata intemeiat conform legislatiei in vigoare. Produsul se returneaza catre punctul nostru de colectare service pentru verificarea integritatii si functionalitatii doar daca s-au respectat termenele legale mai sus mentionate, in caz contrar se instiinteaza clientul prin email pentru inapoierea produsului pe cheltuiala acestuia. Dupa verificarea produsului in service, se intocmeste de catre un specialist service un document privind diminuarea valorii produsului (daca este cazul) si se va restitui contravaloarea acestuia.

IMPORTANT: Asigura-te ca produsul nu este protejat de parole setate de tine si ca ai sters eventualele conturi pe care le-ai definit, astfel încat produsul sa poata fi adus la software-ul initial.

Vanzatorul va rambursa contravaloarea produsului in maximum 14 (paisprezece) zile de la data informarii GENUINE EXPRESS A & M SRL(detinatorul www.gexonline.ro ) de catre consumator, asupra deciziei sale de retragere din contract.

GENUINE EXPRESS A & M SRLva putea amana rambursarea contravalorii produsului pana la receptionarea produsului care a facut obiectul vanzarii.

Conform Art. 11 al OUG 34/2014, "Inainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informeaza profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract" folosind varianta de mai jos:

 Formularul de retragere - se va transmite prin e-mail la contact@gexonline.ro

Formular de retragere:

Ø  Nume client:

Ø  Numar si data factura fiscala:

Ø  Numar comanda:

Ø  Adresa postala client:

Ø  Telefon:

Ø  Adresa email:

Ø  Contul IBAN si banca*:

Ø  Denumirea produsului (produselor) si cantitatea:

Ø  Motivul returnarii**:

Ø  Alte mentiuni:

* Obligatoriu in cazul comenzilor achitate cu cardul (in acest caz se va transmite contul IBAN al cardului de pe care a fost platita comanda); pentru comenzile livrate prin curierat rapid si achitate ramburs la livrare, rambursarea banilor se face numai prin transfer bancar.

** Motivul returnarii nu este obligatoriu conform OUG 34/2014, exceptand persoanele juridice.

Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare aplicabila persoanelor juridice (operatori economici ***) / clientilor care nu intrunesc conditiile privind calitatea de consumator****(Confom Lege 449 /2003, art 2 Lit a)

Conditiile de retur in cazul persoanelor juridice ( operatori economici*** )/clientilor care nu intrunesc conditiile privind calitatea de consumator****

- perioada de 3 zile lucratoare de la data intrarii in posesie a produsului / produselor

- completarea Formularul de retragere in care se va mentiona motivul returnarii si contul IBAN (obligatoriu).

- produsul returnat sa fie sigilat sau nefolosit* (*in cazul produselor fara sigiliu specific – de asemenea in astfel de cazuri se aplica si conditiile de diminuare a valorii produsului mentionate in politica de retur).

- produsele acceptate ca retur, se vor returna in termen de maximum 3 zile (calendaristice) de la confirmarea de retur.

*** Orice operator economic inregistrat la ANAF in baza unui CUI/CIF cu exceptia organizatilor non-profit sau a asociatilor alcatuite din persoane fizice care nu au ca scop profitul (ex. asociatii de locatari).

 

Ne rezervam dreptul de aplicare a unei penalizari in cazul produselor care nu indeplinesc conditiile mai sus mentionate sau cu termen de retur depasit.

 

www.gexonline.ro si GENUINE EXPRESS A & M SRL isi rezerva dreptul de a modifica informatiile si aplicatiile pe care le ofera pe acest Site, oricand si fara anuntarea prealabila a utilizatorilor.

 

Imaginile produselor prezentate pe site sunt cu titlu de prezentare si pot diferi in orice mod (culoare, aspect etc.) de imaginile produselor livrate, acestea putand prezenta abateri minore de la pozele si descrierile prezentate pe site.

 

Magazinul nu se obliga sa prezinte pe site fotografii si informatii  identice cu ale produselor ce vor fi livrate. In schimb, in conformitate cu dispoziţiile legale, cumparatorul care comanda online un produs, cu livrare la domiciliul acestuia poate returna in 14 zile produsul, in cazul in care nu corespunde cu asteptarile sale, cu conditia ca produsul sa nu prezinte urme de folosire (fara zgarieturi, urme ale folosirii produsului, deteriorarea pachetului în care a fost asamblat, etc).

 

www.gexonline.ro si GENUINE EXPRESS A & M SRL nu vor fi facute responsabile si nici nu garanteaza expres sau implicit, in nici un fel, pentru functionarea site-ului, informatiile sau continutul site-ului, materialele sau produsele de pe site. Ne declinam raspunderea pentru orice situatie care poate aparea din cauza unor erori de software sau defectiuni tehnice aparute la server.

2. NU SE POT RETURNA URMATOARELE CATEGORII DE PRODUSE:

- Produse fara ambalajul original si complet, asa cum a fost livrat (pachet complet, asta insemnand, acolo unde este cazul, si suportii de polistiren sau carton care au rolul de protejare al produsului)

- Produse care prezintă modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, sau care nu respectă termenii de garantie;

- Produse care nu respecta termenii certificatului de garantie;

- Produse aduse pe comanda speciala. Produsele din aceasta categorie, aduse in stoc in urma unei comenzi ferme din partea dvs. si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.

- Produse primite cadou la alte produse doar cu conditia unei noi achizitii;

- Produse consumabile, care prin natura lor, odata desigilate nu pot fi revandute sub nici o forma.

 

Produsele care prezinta defectiuni sau vicii de fabricatie (nu defecte cauzate de utilizator, care contravin termenilor de garantie), vor fi inlocuite în termen de maxim 10 zile lucratoare de la receptie si constatare (fara alte costuri - in limita stocului disponibil si cu condiția ca produsul sa fie pachet complet exact ca in momentul livrarii) cu conditia notificarii in scris la adresa de e-mail contact@gexonline.ro. In cazul în care nu se respecta conditiile de returnare, produsul va intra in regim normal de garantie.

3. RETURNAREA PRODUSELOR PESTE PERIOADA DE RETURNARE:

Produsele aferente unor comenzi care au depasit perioada de returnare se pot accepta doar cu penalizare aplicata la valoarea de achizitie. Valoarea penalizarii va fi calculata în functie de adaosul produsului si eventualele pierderi legate de o vanzare a produsului ca un produs resigilat. Valoarea minima de penalizare este de 5%, iar cea maxima de 30%. Decizia de acceptare returnare va fi transmisa pe e-mail impreuna cu valoarea de penalizare, dupa receptionarea cererii de retur. Termenul maxim de raspuns este de 48 de ore (2 zile lucratoare). Termenul de returnare a banilor in cazul in care perioada de returnare a fost depasita este de maximum 30 de zile.

Returnarea peste perioada legala nu intra sub incidenta vreunei legi, iar acceptul returului de catre firma noastra nu reprezinta o obligatie. Raspunsurile la cererile de retur aferente acestui punct vor fi oferite tot pe e-mail in termenul mai sus mentionat. Raspunsul pozitiv sau negativ va fi oferit in functie de mai multi factori, principalii fiind perioada trecuta de la data maxima in care se putea returna si starea produsului.

Cererile de returnare a caror perioada trecuta de la data maxima de returnare legala (14 zile de la trimiterea formularului de retragere) depaseste 20 de zile nu vor fi analizate si vor fi refuzate, cu eventuala exceptie a produselor care sunt sigilate.

4. DATE RETURNARE:

Ø    Telefoanele mobile vor fi trimise la ESD ROM 

Ø    Gadgeturile vor fi returnate (pachet complet, așa cum au fost primite si dupa caz impreuna cu produsele cadou) la punctul de lucru al SC GENUINE EXPRESS A & M SRL din Bucuresti, Sos. Pantelimon, nr.309, bl. 8, sc.E.

 

Program:   Luni-Vineri 9:30-16:30

Tel: 0799439439

E-mail: contact@gexonline.ro

 

Produsele vor fi returnate numai prin curier rapid si cu notificare in prealabil pe mail.

 

Produsele returnate prin curier nu se vor trimite cu RAMBURS. Returnarea banilor aferenti comenzilor returnate prin curierat se va face prin transfer bancar.